Sprache auswählen

Engine rebuild with no former experience........

Mehr
21 Nov. 2020 07:29 #263032 von T-Modell
Hi Jim,
it's an interesting British Standard version of a hot bath ;-) ... did your house-internal H&S officer approve that? ;-)

Good luck with your rebuild!
Thomas
Folgende Benutzer bedankten sich: Racediagnostics

Bitte Anmelden oder Registrieren um der Konversation beizutreten.

Mehr
21 Nov. 2020 09:39 #263036 von Dieseldok
Hello Jim,

quick question: Where did you bought the yellow tray?

Kind regards

JP

Bitte Anmelden oder Registrieren um der Konversation beizutreten.

  • Racediagnostics
  • Autor
  • Offline
  • Elite
  • Elite
  • UK spec
Mehr
21 Nov. 2020 17:45 #263064 von Racediagnostics
Racediagnostics antwortete auf Engine rebuild with no former experience........
Hi Thomas, Kim will be wondering where the cup boilers have gone.;)

Cheers
Jim

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.


1979 450SL - 2002 XK8 4.2
Folgende Benutzer bedankten sich: T-Modell

Bitte Anmelden oder Registrieren um der Konversation beizutreten.

  • Racediagnostics
  • Autor
  • Offline
  • Elite
  • Elite
  • UK spec
Mehr
21 Nov. 2020 17:46 #263065 von Racediagnostics
Racediagnostics antwortete auf Engine rebuild with no former experience........
Hi JP, have a look here.

www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_nkw=vsr01&_sacat=0&_sop=15

I expect there will also be plenty of local suppliers.

Cheers
Jim

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.


1979 450SL - 2002 XK8 4.2
Folgende Benutzer bedankten sich: Hajoko031

Bitte Anmelden oder Registrieren um der Konversation beizutreten.

  • Racediagnostics
  • Autor
  • Offline
  • Elite
  • Elite
  • UK spec
Mehr
21 Nov. 2020 18:00 - 21 Nov. 2020 18:03 #263067 von Racediagnostics
Racediagnostics antwortete auf Engine rebuild with no former experience........
Too busy to get out to the garage today, but did do some more measuring of the old and new valve guides and the head valve guide bores.

The valve guide situation is a bit odd, in EPC the original size that was used is no longer available and has been replaced by a fractionally bigger set, EPC refers to these as "repair stage 1", whereas in the workshop manual there is no mention of the original size, it refers to the EPC stage 1 as the "standard dimension". I think that at some stage when Mercedes realised that they had a problem with loose valve guides they dropped the original size and adopted the 1st oversize as the standard replacement.

Here are the old and new guides, I also purchased a single EPC oversize 2 in case I needed it for the problems I had on the intake of cylinder 1.

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.



You can see here that the old cylinder 1 valve guide easily slips into the head.

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.



The good news after doing all the measurement is that I wont need to bore out the head for the "oversize 2" valve guide as it is well within the recommend overlap.

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.



Still got to check the other head but don't expect any issues there.

Next I did an inspection of all the valve seats for damage, good news again there, there were no chips or damage. They are supposed to have a 3 angle grind but its not very obvious.

Cylinder 1 exhaust

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.



Cylinder 1 intake.

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.



The remainder of the valve seats on the first head were the same.

Cheers
Jim

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.


1979 450SL - 2002 XK8 4.2
Letzte Änderung: 21 Nov. 2020 18:03 von Racediagnostics.

Bitte Anmelden oder Registrieren um der Konversation beizutreten.

  • Racediagnostics
  • Autor
  • Offline
  • Elite
  • Elite
  • UK spec
Mehr
21 Nov. 2020 19:37 #263076 von Racediagnostics
Racediagnostics antwortete auf Engine rebuild with no former experience........

Gullydeckel schrieb: Hi Jim,
Getting those parts fitted well needs some prepartion to meet the best fit alignement to the bore. The better the alignement is, the less work on the valve seat is necessary later on.

Cheers Martin


Hi Martin, I will use your more gentle method for the installation. Did you have any thoughts on the picture of the close up picture of the CAM and bearing?

Cheers
Jim

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.


1979 450SL - 2002 XK8 4.2

Bitte Anmelden oder Registrieren um der Konversation beizutreten.

  • Racediagnostics
  • Autor
  • Offline
  • Elite
  • Elite
  • UK spec
Mehr
22 Nov. 2020 20:15 - 22 Nov. 2020 20:17 #263173 von Racediagnostics
Racediagnostics antwortete auf Engine rebuild with no former experience........
I spent a long time in the garage today but made limited progress.

First I stripped down the second head.

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.



The tray is now full!

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.



Next was a lot of scrubbing in the hot degreaser bath.

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.



I then checked both heads for flatness, both were good. but both heads don't look great, do you think they will seal ok or do they need skimmed?

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.



Next I went back to the sheared bolt on the first head.

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.



Built up with weld.

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.



Then nut welded on.

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.



I managed to get the bolt turning but had to go through this process a lot of times. I think the thread has galled since I am making such slow progress.

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.



It is now sitting in a puddle of "plus gas" overnight to see if that helps.

I then went on to try to clean up the valves, I will leave them in this oven cleaner overnight, but don't have a good feeling of success. The main ingredient is Potassium Hydroxide. Does anyone have a suggestion of the best way to do this?

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.


Cheers
Jim

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.


1979 450SL - 2002 XK8 4.2
Letzte Änderung: 22 Nov. 2020 20:17 von Racediagnostics.

Bitte Anmelden oder Registrieren um der Konversation beizutreten.

Mehr
23 Nov. 2020 07:28 #263196 von Gullydeckel
Hi Jim,

the camshaft bearing looks not so fine, but it may be worth a try. I wonder how this damage starts, it's the bearing closest to the oil support. The highest stress probably has the bearing on the other end, where the load of the timing chain is on. On this side I would make no compromise.

When you press in the new guides using a threaded rod, you need to lubricate the thread very well. Change the nut from time to time, as well it’s necessary to prepare a couple of thread bar pieces in advance. The stress is very high so you need to change the parts from time to time. I used copper pipes to prevent the cylinder head from damage. The copper as well won’t be very durable.

Later on try to grind as little as possible from the valve seats! The more you grind, the more new shims you need and these little things are very expensive.

Greetings Martin

Ich bin jetzt in dem Alter wo ich meine Fehler zugeben könnte - wenn ich welche hätte
Folgende Benutzer bedankten sich: Racediagnostics

Bitte Anmelden oder Registrieren um der Konversation beizutreten.

Mehr
23 Nov. 2020 07:44 #263197 von Dieseldok
Hello Jim,

smoke resin remover works very well.
One Liter in a bowl and then let time do the job.

After two days most valves were pretty clean and needed only minor add cleaning.

Kind regards

JP
Folgende Benutzer bedankten sich: Racediagnostics

Bitte Anmelden oder Registrieren um der Konversation beizutreten.

  • Racediagnostics
  • Autor
  • Offline
  • Elite
  • Elite
  • UK spec
Mehr
23 Nov. 2020 21:58 #263280 von Racediagnostics
Racediagnostics antwortete auf Engine rebuild with no former experience........
Hi Martin, it is odd that the worst wear is at the back, however I have heard that this is not uncommon. The 350 engine that was fitted in my car when I bought it had very bad wear on the rear cam towers too.

Cheers
Jim

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.


1979 450SL - 2002 XK8 4.2

Bitte Anmelden oder Registrieren um der Konversation beizutreten.

  • Racediagnostics
  • Autor
  • Offline
  • Elite
  • Elite
  • UK spec
Mehr
23 Nov. 2020 22:25 #263282 von Racediagnostics
Racediagnostics antwortete auf Engine rebuild with no former experience........
If yesterday was slow progress, today was a snails pace.

I tried welding on another couple of nuts but made little progress getting the sheared off bolt out, so decided to try to drill it out.

First I cleaned up the end of the bolt to try to get the drill to find the centre.

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.



The head wedged to try to get the bolt vertical, almost impossible without a mill and clamps.

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.



Drilled out, a bit off-centre.

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.



Cleaning up the threads.

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.



Trial fit! I will use a 5mm longer bolt to ensure I get down into good threads as the hole is pretty deep.

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.



Next I split the intake manifold and had a look at the remainder of the bolt in it, I gave the end of the sheared bolt a few hits with a hammer (it's been soaked in releasing fluid for at least a week now), there was zero movement. I will take it to the engine shop to get it drilled out on a mill.

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.



Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.



Finally today I cleaned the oven cleaner off of the valves, it had an affect, but there was still bits of what looked like cement left, however it cleaned off well on the lathe using some emery paper.

Only half of the valves had been treated with oven cleaner, these cleaned up relatively easily on the lathe, the others took much longer to clean. This is one of the untreated valves before and after.

Note the valve stems were protected with a rolled up section of coke can.

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.



Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.


Cheers
Jim

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.


1979 450SL - 2002 XK8 4.2
Folgende Benutzer bedankten sich: Marcel, 107_SL

Bitte Anmelden oder Registrieren um der Konversation beizutreten.

Mehr
24 Nov. 2020 06:48 - 24 Nov. 2020 06:50 #263291 von Gullydeckel
Good Morning Jim,

you need to be really careful while handling the Exhaust valve stems. The stem is filled with Natrium and has a thin wall thickness.

Regards Martin


Edit: I'm not sure - maybe not at the 450, but at the 500/560 heads...

Ich bin jetzt in dem Alter wo ich meine Fehler zugeben könnte - wenn ich welche hätte
Letzte Änderung: 24 Nov. 2020 06:50 von Gullydeckel.
Folgende Benutzer bedankten sich: Racediagnostics

Bitte Anmelden oder Registrieren um der Konversation beizutreten.

  • Racediagnostics
  • Autor
  • Offline
  • Elite
  • Elite
  • UK spec
Mehr
24 Nov. 2020 21:32 - 24 Nov. 2020 21:50 #263337 von Racediagnostics
Racediagnostics antwortete auf Engine rebuild with no former experience........
I finished up cleaning all the valves this morning then this afternoon took the inlet manifold along to the machine shop today to ask them to drill out the snapped bolt. They said they didn't want to do it as they wouldn't be able to secure it to their mill bed due to its odd shape. They suggested buying a second hand one which will likely be cheaper, it needs milling to remove the bolt, tig welding on the parting face to the head where I used the saw to cut through the bolt, then facing, that could easily be over £100, a second hand one is £110.

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.



Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.




Any other suggestions (don't say drill it out, there is no way I can do that by hand)?


Anyway, I picked up the block, it's clean but will need a bit or work before being ready for paint.

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.



Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.


Cheers
Jim

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.


1979 450SL - 2002 XK8 4.2
Letzte Änderung: 24 Nov. 2020 21:50 von Racediagnostics.

Bitte Anmelden oder Registrieren um der Konversation beizutreten.

Mehr
24 Nov. 2020 21:44 #263338 von Gullydeckel
Hi Jim,

now I found the last pic I was looking for. When fitting the new valve guides in, I covered the threaded rod in the area where it sits in the new guide with a heat shrink tube to prevent the guides inner side from damage.

Martin

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.

Ich bin jetzt in dem Alter wo ich meine Fehler zugeben könnte - wenn ich welche hätte
Folgende Benutzer bedankten sich: Racediagnostics

Bitte Anmelden oder Registrieren um der Konversation beizutreten.

  • Racediagnostics
  • Autor
  • Offline
  • Elite
  • Elite
  • UK spec
Mehr
24 Nov. 2020 23:11 #263342 von Racediagnostics
Racediagnostics antwortete auf Engine rebuild with no former experience........
I forgot to say that I also ordered some used cam bearings, they look to be in good condition.

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.


Cheers
Jim

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.


1979 450SL - 2002 XK8 4.2

Bitte Anmelden oder Registrieren um der Konversation beizutreten.

  • Racediagnostics
  • Autor
  • Offline
  • Elite
  • Elite
  • UK spec
Mehr
25 Nov. 2020 18:20 #263390 von Racediagnostics
Racediagnostics antwortete auf Engine rebuild with no former experience........
I decided to have one last try with the inlet manifold this morning.

I slotted the manifold down the length of the bolt.

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.



Once all the way through I tried to drift the bolt out, it still wouldn't budge, so applied some more heat.

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.



Then hammered again and eventually it started to move.

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.



Cleaned up and ready for TIG welding, I'll get a price tomorrow.

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.



This arrived today, should let me check on my old school torque wrenches.

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.



Back to the block, and rust removal. Poly disc, wire wheel and finger sander with 40 grit.

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.



It's a very rough casting so this was as far as I went.

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.



Etch primer.

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.


Cheers
Jim

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.


1979 450SL - 2002 XK8 4.2
Folgende Benutzer bedankten sich: Rudiger

Bitte Anmelden oder Registrieren um der Konversation beizutreten.

  • Racediagnostics
  • Autor
  • Offline
  • Elite
  • Elite
  • UK spec
Mehr
25 Nov. 2020 18:20 #263391 von Racediagnostics
Racediagnostics antwortete auf Engine rebuild with no former experience........
For the sides I used the wire wheel.

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.



Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.



Then the 40 grit to give a key for the primer.

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.



Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.



Prepped for 2k black.

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.



The finished article.

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.



Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.



Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.


Cheers
Jim

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.


1979 450SL - 2002 XK8 4.2
Folgende Benutzer bedankten sich: Chromix, texasdriver560, Rudiger

Bitte Anmelden oder Registrieren um der Konversation beizutreten.

Mehr
25 Nov. 2020 18:32 #263397 von Dr-DJet
Hi Jim,

nice work. Do not forget to reapply the white "Euro" marks. That is the only way to know that this is a European engine.

Viele Schraubergrüße - best regards, Volker, Admin und Betreiber
Fast alles zu Zündung und Jetronic auf jetronic.org
Workshops Heizung/Klima 10.5.(HU), D-Jetronic 28.6.(F),20.9.(ER), K-Jetronic 31.5.(ER),23.8.(F)

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.


Folgende Benutzer bedankten sich: Racediagnostics, Rudiger

Bitte Anmelden oder Registrieren um der Konversation beizutreten.

  • Racediagnostics
  • Autor
  • Offline
  • Elite
  • Elite
  • UK spec
Mehr
26 Nov. 2020 19:44 - 26 Nov. 2020 19:58 #263496 von Racediagnostics
Racediagnostics antwortete auf Engine rebuild with no former experience........
Today I dropped the manifold off at the welder, £30 was the quote which was good news.

This afternoon, I started cleaning engine parts, that will take a few days.

First the sump, spot anything in there?

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.



Well it looks like someone changed the chain before me.

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.



The inside cleaned up well....

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.



However there is lots of corrosion on the outside that I can't clean up.

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.



Similarly the front cover is badly pitted.

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.



Any suggestions on how to clean these up better? The sump will likely be too large for vapor blast cabinets. I am not sure how it will look after grit blasting.

Cheers
Jim

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.


1979 450SL - 2002 XK8 4.2
Letzte Änderung: 26 Nov. 2020 19:58 von Racediagnostics.

Bitte Anmelden oder Registrieren um der Konversation beizutreten.

Mehr
27 Nov. 2020 13:13 #263554 von PanTau
Hello Jim,

now would be a good opportunity to retrofit an oil level alarm!?

Frank

VG
Frank
Folgende Benutzer bedankten sich: Racediagnostics

Bitte Anmelden oder Registrieren um der Konversation beizutreten.

  • Racediagnostics
  • Autor
  • Offline
  • Elite
  • Elite
  • UK spec
Mehr
27 Nov. 2020 17:14 #263567 von Racediagnostics
Racediagnostics antwortete auf Engine rebuild with no former experience........
That sounds like a good idea, do you have a link to such a thing? One from another Mercedes?

Cheers
Jim

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.


1979 450SL - 2002 XK8 4.2

Bitte Anmelden oder Registrieren um der Konversation beizutreten.

  • Racediagnostics
  • Autor
  • Offline
  • Elite
  • Elite
  • UK spec
Mehr
27 Nov. 2020 17:21 #263568 von Racediagnostics
Racediagnostics antwortete auf Engine rebuild with no former experience........
I got the inlet manifold back from the welder today. I am pleased with the results!

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.



Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.



Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.



Now what can you do with these tools and 4hours?

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.



Still a few small areas to finish off with a Dremel.

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.



Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.



Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.



Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.



Finally I dropped the timing cover and the inlet manifold off at the vapour blaster, that will take a week or so.

Still lots more cleaning to do.

Cheers
Jim

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.


1979 450SL - 2002 XK8 4.2

Bitte Anmelden oder Registrieren um der Konversation beizutreten.

  • Racediagnostics
  • Autor
  • Offline
  • Elite
  • Elite
  • UK spec
Mehr
27 Nov. 2020 17:31 #263569 von Racediagnostics
Racediagnostics antwortete auf Engine rebuild with no former experience........
I tried to order a new dip-stick tube (A1160181316) from my local Mercedes dealer (as they are so cheap it will be easier to buy a new one compared to plating the old one) however they said they are no longer available and can't be ordered.

I can see that they are available on line here but the don't ship to the UK.

originalteile.mercedes-benz.de/fuehrungs...4?number=A1160181316

Would someone mind calling MB in Germany to check to see if they are really available or not please?

Thanks

Cheers
Jim

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.


1979 450SL - 2002 XK8 4.2

Bitte Anmelden oder Registrieren um der Konversation beizutreten.

  • RDele
  • Offline
  • Senior
  • Senior
  • 1991er Saab 900 Turbo 16S
Mehr
27 Nov. 2020 18:19 #263573 von RDele
JIm, I will order this item for you today...

Gruß Richard
1989er 560 SL
Folgende Benutzer bedankten sich: 107_SL

Bitte Anmelden oder Registrieren um der Konversation beizutreten.

  • RDele
  • Offline
  • Senior
  • Senior
  • 1991er Saab 900 Turbo 16S
Mehr
27 Nov. 2020 18:23 #263576 von RDele
Jim, your dip-stick tube is ordered...

Gruß Richard
1989er 560 SL
Folgende Benutzer bedankten sich: Racediagnostics

Bitte Anmelden oder Registrieren um der Konversation beizutreten.

  • Racediagnostics
  • Autor
  • Offline
  • Elite
  • Elite
  • UK spec
Mehr
27 Nov. 2020 18:52 #263578 von Racediagnostics
Racediagnostics antwortete auf Engine rebuild with no former experience........
Thanks Richard,, let's hope it is really in stock.

Cheers
Jim

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.


1979 450SL - 2002 XK8 4.2

Bitte Anmelden oder Registrieren um der Konversation beizutreten.

Mehr
27 Nov. 2020 22:01 #263597 von Obelix116
...i fear your Mercedes Dealer is just right, not available anymore !

Gruß
Christian

Bitte Anmelden oder Registrieren um der Konversation beizutreten.

  • Racediagnostics
  • Autor
  • Offline
  • Elite
  • Elite
  • UK spec
Mehr
28 Nov. 2020 16:48 - 28 Nov. 2020 16:52 #263616 von Racediagnostics
Racediagnostics antwortete auf Engine rebuild with no former experience........
Well a bit of a boring day, but it had to be done.

Lower inlet manifold and throttle body strip down then wash.

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.



Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.



Far from perfect but it will never be seen.

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.



Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.



The seal for this part of the rear cover plate is listed separately but is NLA, just looks like a strip of closed cell foam. The full part with the seal is also listed but is ~£250, so I will refurbish this one.

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.



Rear cover also needed washing.

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.



That's enough cleaning for today.

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.


Cheers
Jim

Dieses Bild ist für Gäste verborgen.
Bitte anmelden oder registrieren um das Bild zu sehen.


1979 450SL - 2002 XK8 4.2
Letzte Änderung: 28 Nov. 2020 16:52 von Racediagnostics.

Bitte Anmelden oder Registrieren um der Konversation beizutreten.

Mehr
30 Nov. 2020 10:39 #263740 von PanTau

Racediagnostics schrieb: That sounds like a good idea, do you have a link to such a thing? One from another Mercedes?


Like this for example.

www.ebay.de/itm/HELLA-Olniveausensor-Ols...c:g:mcwAAOSwIAxfdGx-

Best regards

Frank

VG
Frank
Folgende Benutzer bedankten sich: Racediagnostics

Bitte Anmelden oder Registrieren um der Konversation beizutreten.

  • RDele
  • Offline
  • Senior
  • Senior
  • 1991er Saab 900 Turbo 16S
Mehr
30 Nov. 2020 16:19 #263771 von RDele
Dear Jim,
bad news. I am sorry and it´s true, your dip-stick tube is not available anymore...

Gruß Richard
1989er 560 SL
Folgende Benutzer bedankten sich: Racediagnostics

Bitte Anmelden oder Registrieren um der Konversation beizutreten.

Moderatoren: RagettiObelix116
Ladezeit der Seite: 0.223 Sekunden
Powered by Kunena Forum
Cookies erleichtern die Bereitstellung unserer Dienste. Mit der Nutzung unserer Dienste erklären Sie sich damit der Datenschutzerklärung und der Verwendung von Cookies einverstanden.