- Dank erhalten: 0
Teilnummer frage ...
- Afshin
-
Autor
- Senior
-
Ich schaue mal bisschen wegen nen brauchbaren Klimakompressor, um mein fest stehende Kompressor zuersetzen ...
Dabei bin ich auf eine mit so ein Teilnummer (116 831 0001) gestossen ... weisst jemand ob ich diese auf mein 4.5er Gussblock montieren könnte ???
Schöne grüsse,
Afshin
Bitte Anmelden oder Registrieren um der Konversation beizutreten.
- saleem
-
- Junior
-
As you ve mention part # 116 831 00 01, there is no such paart exiitance, I tried to find out even replacement but couldt.
regards
saleem dashti
Hi SL 107 friends,Ihope that somebody can help me in english,some time one can fall in trouble especialy in defected problem ,most of them I can manage but some need your help,I appreciate your co operation
- Afshin
-
Autor
- Senior
-
I couldnt find it either ... Thats why Ive posted this meesage here
I think thats the seller whos made a mistake here ...
Regards,
Afshin
- Afshin
-
Autor
- Senior
-
Wie es scheint, habe ich da ein ertumlichen teilnummer, die nicht geben sollte ...
Ich werde also meine frage anderes formulieren mussen ... sind alle V8 Klimakompressors einigemasse austauschbar ?? Ich meine Alumotor->Gussmotor und vis versa ???
Schöne grüsse,
Afshin
- saleem
-
- Junior
-
Hi Afshin,the A/C comperssors are diffrent,I wonder is the A/C in your car was equiped by factory or not? the late models used to be low efeciancy and the early 80s came with AC delco (US) made later on from 82 the mercedes benz changed ther policy,cause lot of the costmers complain that A/C in poor in cooling,from that on all comperessors came as (ND) japan the same which Toyota using,please make sure on the option plate if you see 580, or 581 (this option is for automatic klima) that was equiped by MB factory if nor such numbers means you A/C is not original.On 2005-06-30 15:23, Afshin wrote:
Wieder hallo
Wie es scheint, habe ich da ein ertumlichen teilnummer, die nicht geben sollte ...
Ich werde also meine frage anderes formulieren mussen ... sind alle V8 Klimakompressors einigemasse austauschbar ?? Ich meine Alumotor->Gussmotor und vis versa ???
Schöne grüsse,
Afshin
yours
saleem dashti
Hi SL 107 friends,Ihope that somebody can help me in english,some time one can fall in trouble especialy in defected problem ,most of them I can manage but some need your help,I appreciate your co operation
- Afshin
-
Autor
- Senior
-
Are you saying that any TOYOTA compressor would fit the old4.5 liter V8 SL or you been thinking of a special model ?
Many thanks,
Afshin
BTW, my AC is original [ Diese Nachricht wurde bearbeitet von : Afshin am 01-07-2005 23:41 ]
- saleem
-
- Junior
-
Hi afshin,thank God that your A/C is oringnal,my dear there are diffrent # in comperessors for TOYOTA exact one no Idea,probably crow,I use to fix for my 560 sl 87.why dont you try to fix it,I wonder what exactly wrong with your comp,is it low pressure giving or seal leak?,I want to help you my dear.On 2005-07-01 23:41, Afshin wrote:
Hi Saleem,
Are you saying that any TOYOTA compressor would fit the old4.5 liter V8 SL or you been thinking of a special model ?
Many thanks,
Afshin
BTW, my AC is original
[ Diese Nachricht wurde bearbeitet von : Afshin am 01-07-2005 23:41 ]
regards
saleem dashti
- Afshin
-
Autor
- Senior
-
I would be happy if I could "repair" my compressor ... but its stucked ... (I cant turn it by hand) ... BTW, the previus owner has taken its belt away ... guess why
Take care,
Afshin
- saleem
-
- Junior
-
Hi Afshin,the previous owner removed the built cause the comp was jamed from that time which give load to your engine,I suggest to fix an used comp,and also you have to do modification on suction and discharge hoses.be carefull do not fix an european comp! japanese is the best,try to find out similar as is.also time to time you have to turn you A/C on for afew minuites to avoid jamming in future.not only A/C anything rotate such power window,sliding roof.......etcOn 2005-07-02 16:21, Afshin wrote:
Hi Saleem,
I would be happy if I could "repair" my compressor ... but its stucked ... (I cant turn it by hand) ... BTW, the previus owner has taken its belt away ... guess why
Take care,
Afshin
regards
saleem dashti
- frenek
-
- Elite
-
- Dank erhalten: 89
es gibt Rep.saetze fuer die Kompressoren. Ob sich das allerdings lohnt nicht nur hinsichtlich der notwendigen Werkzeuge kannst nur Du fuer Dich entscheiden, zumal neue Kompressoren bei ca. 200 bis 300 USD liegen, wenn ich mich recht erinnere.
Vielleicht kann Adil da etwas mehr zu sagen, er hat das kuerzlich recherchiert.
Gruss
Frenek
- Afshin
-
Autor
- Senior
-
I think Ill end-up buying one ... but its going to be for the next sommer
Many thx for your help
@ Frenek,
Was??? Kompressoren für 200-300 Dollar??? Sicher dass ich SOFORT kaufen wurde ... aber ich glaube da fehlen ergendwie ein "1" vor deine preise ... leider ... Hier allerding sind die in die 2000.- CHF ...
Grüsse,
Afshin [ Diese Nachricht wurde bearbeitet von : Afshin am 04-07-2005 14:35 ]
- frenek
-
- Elite
-
- Dank erhalten: 89
fuer 2000 USD verkauf ich sie Dir auch gern . Wieviele brauchste denn?
Im Ernst, fuer den 450er liegt der neue bei 265,- USD, der rebuilt bei 175,- USD. Mir faellt grad nur Adsitco ein; ich sitz nicht am eigenen Rechner, so dass ich Dir die anderen Anbieter grad nicht nennen kann. Bei Adsitco muss man ausserdem noch anmerken, dass diese Fa. eher zu den teureren Anbietern gehoert, was Ersatzteile anbelangt.
Gruss
Frenek[ Diese Nachricht wurde bearbeitet von : frenek am 04-07-2005 16:19 ]