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M117 and Getrag Manual Transmission. What Bell housing was used?
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1982 500sl AMG
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yes...that´s right, it was the bellhousing taken from the 350SL with 4-gear stickshift.
The getrag was a 265er series with a 1:1 or 1:0.81 ratio.
Additional the bellhousing (gaerbox mountings) were modified with a 2cm plate in between.
so you have to cut the bellhousing at backside about 2cm...
=> attached first foto...
the second version was an own AMG-contruction....
Greetings from Cologne
Stefan
[ Diese Nachricht wurde bearbeitet von : Dr_Benz am 20-01-2010 21:11 ]
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Thank you for your reply. The remaining pieces such as linkage, cluth pack and flywheel, were they OEM pieces as well?
Cheers,
Henric
1982 500sl AMG
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1982 500sl AMG
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ooohh...this modification is very rare in Germany/EU...
currently...I try to modify an MB-5-gearbox from an early w107-version (280SL) for a V8-engine
..you take the 350er flywheel (stickshift version)
and for the clutch pack a 240mm disk (Sachs) fitting to the getrag...e.g. BMW
the 350er disk doesn´t fit !!
...and you need a different pilotbearing in the crank.
Greetings Stefan[ Diese Nachricht wurde bearbeitet von : Dr_Benz am 20-01-2010 21:29 ]
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Is it safe to say the following are needed for this conversion?
1. 350 Bell housing modified by removing approx 2cm.
2. 350 Flywheel
3. 5/6 series BMW clutch pack
4. modified pivot bearing
5. 280 european clutch pedal and linkage
Cheers,
Henric
1982 500sl AMG
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Mir wurde hier in der Gegend ein angeblich neues und bisher nie verbautetes 5- Gang Getriebe für den V8 angeboten. Habe es mir bisher nicht angeschaut.
Bei Interesse würde ich versuchen Kontakt aufzunehmen.
Übrigens, mein 5- Gang Getriebe im 450 SLC läuft seit vielen Jahren einwandfrei.
Gruß
Reiner
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1982 500sl AMG
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- Dr_Benz
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mir muss mir auch noch ein Getriebe im Raum Düren anschauen, auch dass
ist eines der besagten 6-Zylinder-Umbauten auf V8.
Bin aber bis jetzt nicht dazu gekommen...
Was soll denn Dein Angebot kosten ?
gerne auch per Mail unter dr_benz(ätt)web.de
@Henric...
we are talking about the gearbox you see below...
it is a modified 6-cylinder-version (280SL) with V8-bellhousing
and V8 driveshaft.
Greetings from cologne
Stefan
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When you say "the second version was an own AMG-contruction...." AMG manufactured their very own design for the conversion?
Thank you,
Henric
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not exactly. I am talking about an original 5-speed Mercedes gearbox for the V8 types.It is different to the 6 zyl. engine type.
Eigentümer ist ein ziemlich älterer Herr, der ungern jemanden an sich heranläßt, den er nicht kennt.Laut Aussage Dritter kaufte er das Getriebe zum Einbau in sein Fahrzeug wegen vermeintlicher Probleme,die sich als gegenstandslos herausstellten. Da ich kein Interesse bekundet habe fand ein Gespräch bisher nicht statt.
Auch deshalb, da der Herr eine direkte Kontaktaufnahme ablehnt.Allerdings wurde mir signalisiert ich könnte nicht davon ausgehen, daß es sich hier um ein Schnäppchen für 1000-1500 E. handelt.
Nochmals um jedem Mißverständnis vorzubeugen: Wir sprechen von dem G 76/27 A-5
für die V8 und nicht einem umgebauten G 76/27-5. Getriebe ist angeblich neu , nie verbaut und nie geöffnet oder sonst behandelt.
Mein 4,5 läuft mit diesem Typ Getriebe seit Jahren einwandfrei weshalb ich wenig interessiert bin. Andernfalls wäre mir ein neues Getriebe sicherlich 2,5-3000 E. wert.
Bein Interesse würde ich versuchen einen Kontakt herzustellen.
Gruß
Reiner
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ich muss mich hier auch nochmal einklinken, und zwar v.a. weil ich gern die Unterschiede zwischen einem auf V8-Glocke und V8-Eingangswelle umgebauten G76/27-5 und einem originalen -A5 wüsste:
Gibt es hier außer eben der V8-Glocke mit entsprechender V8-Eingangswelle wirklich weitere Unterschiede? Welche sind das?
Viele Grüße und auch danke nochmal für die Kopien (Du hast die PN gelesen hoffe ich...)
Thomas
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- Dr_Benz
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genau den Unterschied hätte ich auch gerne (in Teilenummern) gesehen.
Im Anhang habe ich mal ein V8-4-Gang mit den R6-5-Gang (280SL) verglichen...
Die Gehäuse (Mittelteil) sind identisch und man sieht deutlich das grössere Eingangslager des 4-Gang. Die Eingnagswelle ist auch anders.
Alle Umbauten, die ich kenne benutzen das 5-gang mit modifizierter Welle+Lager aus dem 4-Gang.
Darüber hinaus werden noch einige Kleinteile im inneren angepasst
Grüsse aus Kölle
Stefan
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- pagodino
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Ansonsten hoere mal Reiner zu, auch ein sehr angenehmer Mensch und zum Thema 5-Gang weiss er vielleicht mehr als du ahnst.
For the getrag conversion the bellhousing is cut, there is little space for the cluch cylinder left (for a 6-zylinder conversion you need 20mm spacer, I made it for my pagoda), the Hardy-disc is different from the BMW, so that have to be modified too.
If you want to go for a Alu M117 from 500 SLC up, so you have to change motor endplate too. I think a tremek conversion in USA will be easier.
Gruss Pagodino
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ein 5-Gang Getriebe, dessen Hauptgehäuse mit dem seines 4-Gang Pendants identisch ist ,kenne ich nicht. Da hast Du sicherlich eine andere Ausführung. Vielleicht versuchst Du es mal über die Getriebe Nr. beim freundlichen Händler.
Gruß
Reiner
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- MyrosII
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www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP=1&F=107...ID=26&SGR=030&SGN=01
www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP=1&F=107...ID=25&SGR=015&SGN=01
www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP=1&F=107...ID=29&SGR=015&SGN=01
Maybe asking AMG themselves what the parts were might help?
Myros
500SL GB
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- pagodino
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But this is not the question. The thing ie what you wanna do. You are looking for an original conversion are med yours. If you wnat to made a manual conversion there are several possibilities, depending on the engine and where you live. In USA you can look for a Tremec or Supra-box, in Europe the 265 was a good box up to the 500 SL but on high power engines a stronger box will be better. It is a matter of taste, time and money you will spend.
Pagodino
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Cheers,
Henric
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- Afshin
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The 265 is a very strong box and it can take easily lots of horse power and loads of torque!!
I had this on my BMW 745i Turbo which produced 400+ HP and 650+ Nm at 1.2 Bar boost. The car is sold to a friend who still drives it hard... like 30000 Km later the 265 box still handels that power smoothly with no trouble at all..
Take care,
Afshin
The only trouble once came from a brocken drive shaft..LOL.. [ Diese Nachricht wurde bearbeitet von : Afshin am 01-02-2010 20:49 ]
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